Deadlines en afscheid nemen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Janneke Ottenschot - WaarBenJij.nu Deadlines en afscheid nemen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Janneke Ottenschot - WaarBenJij.nu

Deadlines en afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Juni 2016 | Oostenrijk, Salzburg

Hallo zeer gewaardeerde lezers,

Hier is al mijn een na laatste blog over mijn tijd in Salzburg.
In de tussentijd is het Europees Kampioenschap begonnen en voor mij is het zo erg nog niet dat Nederland niet mee doet. Ik ben dit jaar supporter van België, Duitsland, Hongarije, Spanje en Oostenrijk. Dat heeft natuurlijk zo zijn voordelen, de kans wordt best groot dat mijn favoriete team in de finale staat!
Vorig weekend waren papa en mama in Salzburg en wat hadden zij mooi weer meegebracht! We hebben Salzburg bekeken, een heuvel beklommen en genoten van Stiegl. Samen hebben we een busrit gemaakt naar de meren en bergen in de omgeving van Salzburg, wat gaaf en wat is Oostenrijk toch mooi! Zie de foto's, het lijkt wel een sprookje. En wat ik natuurlijk even moet vermelden, zodat mijn ouders daar weer aan herinnerd worden: ik heb ze 3 avonden achter elkaar ingemaakt met kaarten. Zo, dat jullie dat ook even weten. :)
Zoals Lisette vanmiddag al vroeg: doe je nog wat anders dan met school bezig zijn? Nee! De deadlines komen er aan en dat betekent natuurlijk dat ik heel hard aan de slag moet. Dus op regenachtige dagen als vandaag ben ik alleen maar bezig met school en verslagen typen (wat klinkt dat toch voorbeeldig). Daarnaast moet ik eerlijk zijn dat wanneer de zon schijnt ik de laptop dichtklap en naar buiten ga.
Ik begin deze week al met de eerste dingen inpakken, want Marieke en Lisette nemen de grote koffer met winterkleding mee terug naar Nederland. Ik ben ondertussen ook al bezig met mijn eigen vlooienmarkt, ik verkoop al mijn meubels online en daar ben ik mooi druk mee. Het einde komt nu wel heel dicht bij en dat is jammer, maar daarna ga ik wel heerlijk 3 weken op vakantie! En de mensen die weten hoe organisatorisch gestoord ik ben: ik heb een paklijst van 3 pagina's gemaakt.

Over 2 of 3 weken komt mijn laatste blog en in de tussentijd ga ik afscheid nemen van de leuke mensen die ik hier heb leren kennen.

Liefs uit Salzburg

  • 20 Juni 2016 - 10:24

    Big Sis M:

    Kusje

  • 20 Juni 2016 - 11:07

    Theo Bijkerk:

    Hallo Janneke,

    schön, dass deine Eltern vorbeigekommen sind! Schöne Bilder, Österreich ist ja ein tolles Land (von der Natur her).
    Viel Erfolg noch bei den Klausuren usw. und ich drücke dir die Daumen, dass bei der EM einer deiner Favoriten gewinnen wird (wahrscheinlich Österreich nicht...)
    VG Theo

  • 20 Juni 2016 - 14:12

    Mam:

    Salzburg was inderdaad heel erg mooi en je had ook een leuk programma voor ons. Wij vonden het hartstikke gezellig met jou, maar je hoeft natuurlijk niet te vermelden dat je 3 keer hebt gewonnen met kaarten. Dat hoeft iedereen toch niet te weten!!!
    We hebben gezien en gehoord dat jij het daar heel erg naar je zin hebt en dat je het inderdaad jammer vindt dat dit avontuur nu bijna afgelopen is. Wij wensen jou de komende 2 weken nog veel plezier daar . Geniet er van.

    dikke kus

  • 21 Juni 2016 - 17:58

    Jacqueline:

    Ha Janneke,

    wat gaat de tijd toch snel!

    geniet van je laatste weekjes!

    Groetjes, Jacqueline

  • 23 Juni 2016 - 22:49

    Irma:

    Tolle Bilder, Janneke!!

    Ja, Österreich ist tatsächlich sehr sehr schön! Freut mich, zu lesen und zu sehen, dass du mit deinen Eltern schöne Tage hattest. Hoffentlich scheint die Sonne noch oft, sodass du nicht nur arbeitest in den letzten Wochen, sondern auch noch die Stadt und das Studentenleben mit deinen Freunden voll genießen kannst. Viel Erfolg und vor allem auch noch Spaß in Salzburg!

    Viele Grüße
    Irma

  • 27 Juni 2016 - 18:16

    Sissy:

    Hallo Janneke,
    Auch hast du viel für dein Studium gemacht, kannst du, glaube ich, auf eine tolle Zeit in Salzburg zurückblicken. Du bist schon richtig drin, im Abschiednehmen. Viel Eerfolg damit und bedenke, bei einigen Dingen, orten, personen muss dies kein Abschied für immer sein....
    Viel Erfolg und vor allem Spaß noch,
    schöne Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 17 Feb. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4399

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 01 Juli 2016

Salzburg

Landen bezocht: