Van sneeuwstorm naar zomerse temperaturen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Janneke Ottenschot - WaarBenJij.nu Van sneeuwstorm naar zomerse temperaturen - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Janneke Ottenschot - WaarBenJij.nu

Van sneeuwstorm naar zomerse temperaturen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 April 2016 | Oostenrijk, Salzburg

Hallo volgers!

Hier mijn 2e reisverslag alweer.
Ik ben na mijn vorige reisverslag een echte inwoner van Salzburg geworden, ik heb me aangemeld bij de gemeente! Ik zag dit natuurlijk als een hoogtepunt, de man die mij hielp bij de gemeente zag het echter niet als een hoogtepunt. Hij was vreselijk saai en heeft mij niet eens aangekeken tijdens mijn aanmelding, toen was mijn kleine geluksmomentje weer snel afgelopen..
Ik heb de afgelopen 2 weken hier genoten van het afwisselende weer, soms lijkt het wel Nederland. Begin maart hebben we hier nog last gehad van een sneeuwstorm, maar gisteren was het 24 graden en heb ik samen met mijn klasgenoten in de zon op het terras gezeten, heerlijk!!
Ik heb veel leuke dingen gedaan, meestal met mijn klasgenoten. Zij wonen in het zuiden van Salzburg, in een Studentenwohnheim. Ik ben de enige die in het noorden woont, dus ik mag altijd op de fiets naar hen toekomen, een half uur fietsen, maar je moet er iets voor over hebben! Samen koken we vaak en drinken we bier, meestal hebben we dan op de planning staan om naar het café te gaan, maar dan zijn we te lui om op te staan en blijven we gewoon in hun huis zitten en kletsen we over van alles. Helaas moet ik daarna natuurlijk weer naar huis fietsen, maar we hebben al bedacht dat ik in dat huis een bed moet neerzetten, dan kan ik soms blijven logeren.
Mijn huisgenoten geven mij heel vaak allerlei tips om te overleven in Salzburg, zoals de Überraschungskino, dit is in de universiteit. Je gaat in een grote zaal een film kijken, maar je weet niet welke film ze gaan draaien, heel erg leuk! Dit organiseren ze iedere maand en het is gratis, dus als de film heel saai is (dit keer keken we ''the boy with the striped pyjamas''), dan kun je gewoon weer vertrekken.
Vorige week was ik in Nederland om herkansingen te maken en heb ik allerlei leuke dingen gedaan, zoals gewinkeld met mama, ik ben voor het eerst met papa in een supermarkt geweest, volleybal gekeken bij Lisette, ontbeten bij Marieke, ik heb mijn nieuwe achternichtje Jet ontmoet, we hebben de verjaardag van Tijmen gevierd, ik heb sushi gegeten, ik heb bij Jana gelogeerd (en natuurlijk veel gekletst met haar), ik heb Annelon kunnen verrassen en Edwin & Annelon's huis gezien, ik heb geknuffeld met Django en natuurlijk ben ik naar de Paasparty geweest! Allemaal leuke dingen!!
Nu ben ik weer terug in Salzburg sinds afgelopen dinsdag. En ik heb iets ontdekt!! Natuur in Salzburg! Dat klinkt gek, maar in zo'n grote stad als Salzburg verwacht je geen rust, koeien en wegen zonder auto's. Maar woensdag heb ik gewandeld en heb ik tussen de boerderijen gelopen en genoten van groen gras! Ik hoop dat ik foto's kan toevoegen, dan kunnen jullie meegenieten. Ik ga vandaag ook nog even daar naartoe wandelen, het is niet ver weg vanaf mijn huis, maar wel heuvel op en dat is behoorlijk zwaar!
Bedankt voor het lezen en tot over 3 weken!

Liefs, Janneke

  • 01 April 2016 - 15:10

    Jana:

    Wie schön! Viel Spaß noch :)

  • 01 April 2016 - 15:20

    Jezus:

    Xx

  • 01 April 2016 - 17:13

    Mama Thil:

    Jij hebt toch ook een vreselijk saai leven hé

  • 01 April 2016 - 17:54

    Irma:

    Hallo Janneke,

    Bier, Filme, das hört sich wie das echte Studentenleben an! Machst du auch typisch österreichische Sachen und sprichst du schon ein wenig Ö-deutsch? Bin gespannt, wie es dir so an der Uni gefällt. Toll, zu lesen, dass du eine Salzburgerin geworden bist, oder wenigstens eine offizielle Einwohnerin dieser tollen Stadt! Genieße den Frühling und die schöne Zeit dort!

    Viele Grüße
    Irma

  • 01 April 2016 - 19:02

    Grote Nicht:

    Hey nichie!
    Bier...zon...terras, wandelen door de natuur..euhm, en het educatieve deel van jouw stage?
    Haha, zonder gekheid, geniet ervan meid. Deze tijd ga je nooit meer vergeten, dus ga er vol in, door en voor!
    Ik lees jouw verhalen wel en haal door de reacties zowaar ook mijn (beroerde) Duits nog een beetje op :-)
    Liefs Anne

  • 01 April 2016 - 23:36

    Sissy:

    Hallo Janneke,
    Du kommst aber fit wieder in die Niederlande, wenn du vom Norden in den Süden von Salzburg mit dem Fahrrad fährst, ein Fitnesszentrum braucht du dann nicht...
    Hoffentlich hast du ab jetzt nur noch Frühlings- oder gar Sommerwetter, 24 Grad im März ist ja ganz schön warm.... und dann in der Natur... genieße die Zeit,
    schöne Grüße
    Sissy

  • 02 April 2016 - 12:09

    Theo Bijkerk:

    alles schöne Sachen, die du machst! Hast auch gute Wanderschuhe? Wie Heidi in den Bergen?!
    Dass dir der Film (Boy...) nicht gefallen hat, ist schade, doch ein ein heftiges Thema, oder?
    Genieß es dort.
    VG Theo

  • 16 April 2016 - 10:26

    Paulien:

    Ha Janneke, leuk om van je belevenissen te lezen.Je vertelt mooi!
    Ik zal het Bart ook even vertellen dat hij je kan volgen. Nog een héle fijne tijd daar.
    Hartelijke groeten Paulien en zeker ook van Bart!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 17 Feb. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4394

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 01 Juli 2016

Salzburg

Landen bezocht: